Recomandare: O manichiura perfecta mai usor decat crezi

Cartea de vizita a unei femei, este reprezentata si de manichiura. De multe ori insa nu avem timp sa trecem pe la salon pentru a ne face un "french", sau de ce nu pentru a ne decora unghiile in cel mai inovator stil cu putinta. Modul usor de aplicare prin simpla stampilare a unghiilor cu modelele dorite face din setul Ulei de crin cea mai simpla si in acelasi timp eficienta metoda pentru realizarea unei manichiuri unice. Fiind un produs inovator, a trezit interes mai ales in SUA si Franta, Germania, Austria unde este importat de mai multe firme. Ulei de crin detine certificatul ISO 14001, ISO 9001 si Brevet International de Inventie.
Pentru seara, si de ce nu si pentru zi, putem opta pentru pictura pe unghii. Flori, strasuri, abtibilduri, modele in relief, toate acestea reprezinta doar cateva dintre nenumaratele posibilitati de infrumusetare a unghiilor.
Atat de trendy si atat de chic, pictura pe unghii ne este mai la indemana ca niciodata.

Recomandare: Bijuterii si accesorii - noua colectie Avon

Vrei sa transformi o tinuta banala intr-una speciala? Vrei bijuterii care sa ti se potriveasca in functie de starea de spirit si de momentul zilei? In urmatoarele randuri iti dam cateva sugetii.Vrei sa fii trendy, dar in acelasi timp nonconformista? Motivele sezonului sunt florale, etnice, tribale. Alege o combinatie desprinsa dintr-un peisaj cu cowboy si saloane. Bratara Texas, Colierul Texas si geanta Rose Embedded te poarta pe taramul Vestului Salbatic. Ai hotarat ca primavara aceasta vei merge la sala, dar tot amani fericitul moment. Avon iti ofera un stimulent: geanta sport. O poti avea la un pret special, daca incerci noul Tratament Avon Solutions impotriva vergeturilor si a celulitei.Nu reusesti sa te hotarasti? Rasfoieste brosura Avon pe internet la adresa www.avoncosmetics.ro si afla mai multe detalii. Multe alte bijuterii te asteapta!

 

Marilyn Monroe - stil, atitudine

Despre Marilyn Monroe s-au scris foarte multe, s-au spus multe si totusi ea ramane un mister greu de descifrat. Nu doar moartea ei este invaluita in mister, dar si personalitatea si viata ei sunt putin cunoscute de catre publicul larg. Imaginea de sex-symbol creata de marile studiouri de film americane a incitat milioane de fani si a fost asa de bine mediatizata incat viata si cariera artistica ale actritei au fost puternic influentate, rolurile sale legandu-se de stereotipul fetei dragute, naiva daca nu chiar prostuta, care se uita cu mirare cum rochita ei alba este fluturata si ridicata de aerul ventilat ce vine dinspre un canal de aerisire.

Foarte putin se stie de actrita Marilyn Monroe interesata de desavarsirea abilitatilor sale actoricesti, de evolutia sa profesionala, de interesul sau pentru arta dramatica. Marilyn a fost profund marcata de imposibilitatea de a controla evolutia sa cinematografica si mai ales de a lupta cu imaginea pe care studiourile de film americane au creat-o. Registrul rolurilor sale nu putea fi schimbat, ar fi contrastat puternic cu imaginea comerciala care fusese conceputa si care aducea venituri serioase studiourilor. "Unii oameni au fost rai. Daca spun ca vreau sa cresc ca si actrita, se uita la mine. Daca spun ca vreau sa ma dezvolt, sa ma perfectionez, rad de mine. Intr-un fel, ei nu se asteapta ca eu sa imi iau munca in serios."

In scopul evolutiei sale profesionale, Marilyn se supune unor sedinte de psihanaliza pentru a cunoaste mai multe despre ea insasi si despre notiunea de subconstient. Face eforturi inca de tanara pentru a-si imbunatati abilitatile actoricesti, citeste literatura (Tolstoi, Whitman, Milton), urmeaza cursuri de literatura la Universitatea UCLA, ia lectii de actorie, asculta muzica clasica. Eforturile pe care le depune au drept scop atingerea obiectivului sau de a fi un star, obiectiv care primeaza fata de orice altceva in viata sa. Casatoria sa cu Joe DiMaggio, un jucator de baseball retras din activitate, se destrama tocmai din cauza neconcordantei intre asteptarile acestuia ca Marilyn sa fie preocupata de problemele casnice si ale mariajului si dorinta lui Marilyn de a-si continua cu orice pret cariera: "Vreau sa fiu un mare star mai mult decat orice altceva. Este ceva precis".

Marilyn nu are mai mult noroc nici in celelate doua casatorii ale sale. Prima este in jurul varstei de 16 ani si se concretizeaza ca urmare a planurilor mamei lui Marilyn, care ia in considerare avantajele financiare ale casatoriei. De altfel intreaga sa copilarie este umbrita de lipsuri financiare, ea fiind data spre adoptie unei familii de care isi aminteste mai tarziu ca o tratau cu severitate si raceala excesiva, si apoi luata inapoi de mama sa, care este afectata de instabilitate psihica. Identitatea tatalui sau ramane necunoscuta. A doua casatorie este cea cu Joe DiMaggio care se finalizeaza prin divort, iar cea de-a treia este cu dramaturgul Arthur Miller, care a scris pentru Marilyn scenariul filmului "Misfits"(Inadaptatii), in care actrita apare alaturi de Clark Gable. Fata de Arthur Miller, Marilyn nutreste un viu interes mai ales ca vede in el o personalitate a teatrului si un intelect atragator. Casatoria esueaza insa din cauza diferentelor intre cele doua personalitati, dupa cum spune si Marilyn: "Domnul Miller este minunat si un scriitor de valoare, insa nu a fost posibil sa ramanem sot si sotie". S-a scris despre Miller ca o percepea pe Marilyn mai mult ca pe o iluzie, un ideal si nu ca pe o femeie reala. Acesta afirma mai tarziu, dupa moartea actritei: "Era minunat sa fiu in preajma ei, era pur si simplu coplesitoare. Promitea asa mult! Mi se parea ca este un fenomen extraordinar, o artista extraordinara. Era fascinanta, plina de observatii originale..nu puteai gasi un singur os din trupul ei sa fie conventional."

Viata lui Marilyn este dubla, ea traieste ca un sex-symbol in lumina reflectoarelor iar in intimitate este sfasiata de singuratate si tristete. Incepe sa fie dependenta de pastilele de dormit, iar spre sfarsitul carierei intarzie ore intregi si uneori nu se poate ridica din pat pentru a ajunge pe platoul de filmare. Aventurile sale sunt corelate cu nume ca Johnny Hyde, Yves Montand, J.F. Kennedy, Bobby Kennedy. Viata sa face apoi obiectul unui scandal legat de descoperirea unor nuduri facute de actrita in tinerete si despre care Marilyn spune ca au fost facute deoarece avea nevoie de 50 USD pentru repararea autoturismului. Desi adorata de public, Marilyn este insa imobilizata in imaginea creata de studiouri si desi isi doreste sa abordeze roluri complexe acest lucru nu se concretizeaza.

Desi publicul cunoaste doar starul stralucitor din ea, nu si adevarata ei personalitate, Marilyn se agata de aceasta ipostaza a ei, ca fiind ceva ce o defineste: "Am stiut ca apartin publicului si lumii, nu pentru ca as fi fost talentata sau frumoasa, ci pentru ca nu am apartinut niciodata nimanui altcuiva". In legatura cu talentul sau, actrita este socant de sincera si afirma la un moment dat: "Nu mi-am facut niciodata iluzii ca as fi o mare actrita. Stiam ca sunt o actrita de mana a treia. Imi puteam simti lipsa de talent, ca si cum as fi purtat haine ieftine pe dedesubt. Dar, Doamne, cat de mult am vrut sa invat, sa ma schimb, sa ma perfectionez!"

Moartea sa survine in 1962 in urma unei supradoze de droguri, misterul nefiind elucidat nici in prezent. Citind versuri ale actritei, am fost surprinsa de tristetea exprimata, fiind prezenta si ideea de moarte:

"Ajutor, ajutor
Simt cum viata se apropie si mai mult
Cand tot ce vreau e sa mor."
sau:
"As fi putut sa te iubesc odata
Si chiar sa ti-o spun.
Dar tu ai plecat,
Cand te-ai intors era prea tarziu
Iar "iubire" era un cuvant uitat deja. Iti amintesti?"

Stilul lui Marilyn este nepieritor, ea este simbolul feminitatii eterne. Parul blond platinat, genele lungi si negre, zambetul rapitor sunt deja imprimate nu numai pe diverse articole vestimentare care pot fi purtate momentan, dar si in cultura cinematografica mondiala. In fotografiile ei, desi realizate cu tehnici mai putin avansate decat in timpurile noastre, transpare un spirit viu, nemuritor. Desi cu forme pline care in zilele noastre corespund masurii cu numarul 44 (in Europa), Marylin este un sex-symbol al tuturor timpurilor. Totusi tendintele in moda dupa 1995 semnaleaza revenirea trupului cu forme voluptuoase, forme specifice modei din vremea actritei. Acest lucru dupa ce a fost respinsa sau cel putin atenuata moda siluetei de tip anorexic intens promovata de staruri ca si Calista Flockhart sau Kate Moss.

Anii 1950-1960 sunt marcati de moda rochiilor lungi pana la genunchi sau chiar mai jos de genunchi. Femeile purtau pulovere din mohair sau lana, lungi pana la solduri sau chiar mai lungi pe care le asortau cu pantaloni stramti sau fuste lungi pana la nivelul genunchilor. Manecile hainelor si camasilor erau 3/4, devenind la moda hainele fara maneci abia dupa 1960. Se purtau foarte mult materialele sintetice, de obicei materiale pe baza de Nylon in combinatie cu alte materiale. Parul se purta coafat in bucle sau drept, dar coafat asa fel sa aiba volum spre 1950, iar mai tarziu spre 1960 se poarta lung, lasat pe spate, ondulat spre varfuri, cu bentita sau funda. In ce priveste machiajul, ochii erau intens scosi in evidenta prin folosirea unei mascara negre si a creionului de ochi negru iar pentru buze se foloseau culori pale. La peste 40 de ani de la moartea sa putem spune despre Marilyn ca nu este doar femeia anilor 1950-1960, ea este un simbol al feminitatii indiferent de epoca: "I'm very definitely a woman and I enjoy it."(Sunt in mod clar o femeie si ma bucur de acest lucru).


 


....................................................................................

© Anca Corlan 2007